پارتیشن اداری

پارتیشن-پارتیشن اداری-پارتیشن دو جداره

  • ۰
  • ۰

پارتیشن و تاثیر رنگ

رنگهای دریایی هرگز از مد نمی افتند و همیشه نقشی در هر ترکیب دکوراسیون داخلی مانند یک پارتیشن می توانند داشته باشند. به عنوان نقطه مقابل رنگهای گستاخ و تند به کار می  روند اما همواره رنگهای قوی و ضعیف را می توان با استفاده از ان ها به شکل هماهنگ نور و اسیه ترکیب کرد. با وجود محبوبیت همیشی شان، رنگهای دریایی همچنان به اندازه هر رنگ دیگری، امروزی، زنده و نشاط بخش هستند. رنگهای روح بخش اعصاب را آرام می کنند و برای روح مدرن تحلیل رفته انسان مرهم خوبی هستند. می توان به آسانی با این رنگها زندگی کرد، آن ها همیشه ملایم و شیک هستند. این رنگها یعنی سبز متمایل به آبی، خکستری و آبی اگر با بافت های غنی و طبیعی مثل کتان نرم و بافت های نرم، پارچه های بدون نقش ساده، رنگ چوب طبیعی، خاکستری – سفید، بلوطی تیره، کنف زبر و الیاف آگاو که برای ساختن تور ماهیگیری و قایق و طناب به کار می روند، به همان اندازه قابل استفاده در طراحی پارتیشن هستند و حالتی طبیعی و دلپذیر ایجاد می کنند. در این حال هدف شما می تواند سمفونی نشاط بخش رنگهای آرام، رنگهای مات و خلق احساس آرامش مطلق باشد.

 پارتیشن اداری-پارتیشن دوجداره

رنگ های دریایی حالت بی رنگ و خاکستری کنده چوب را به یاد می آورند که به وسیله ماسه دریا و خورشید ساییده شده تا به رنگ نقره ای متالیک برسد در همین حال، شن ریزه هایی را نیز به یاد می آورد که مایه هایی از زیتونی اخرایی، نخودی، خاکستری تیره، گچی، مرمری قهوه ای، بنفش یا صورتی – قهوه ای را در بردارد. می توان رنگ سیاه درخشان و کهربایی جلبک های دریایی شناور در موج های خاکستری آبی حاشیه آب را نیز تصور کنید.

به حالت دریا در یک روز طوفانی فکر کنید. آسمان با مد سیاه و سنگین، دریا، توده متلاطم به رنگ نیلی و مشکی تیره موج های بزرگ با کف کف کرم و رنگ سولفور را به یاد آورید و احساس کنید که موج های تیره به صخره های خاکستری و آبی درخشان برخورد می کنند. شما می توانید یک پارتیشن از ظرافت و عمق آبی های فیروزه ای و یشمی را که در کارت پستال دیده می شوند، تصور کنید.

در زمان های مختلف رنگ سبز و آبی سرد و متمایل به خاکستری مورد توجه خاص قرار گرفته اند. در دوره ویکتوریا در انگلیس، از این رنگهای شیک به میزان مؤثری روی ابریشم و پارچه های موج دار و منقوش استفاده می کردند و آن ها را روی سطوح بزرگ مثل قاب بندی های نقاشی شده و اشکال معماری زیبا در آن دوره به کار می بردند. تصور کنید، نقشه های این طراحی زیبا می تواند چه رنگ بندی بی نظری برای پارتیشن به وجود آورند.

رابرت ادم، معمار بزرگ قرن ۱۸ با این رنگ های خاص کار می کرد. کاغذ دیواری های مد روز، غالباً سبک های چینی و نقوش پرندگان و گیاهان را به نمایش می گذاشت. در آن دوران، خانه ها عموماً قاب بندی داشتند و سفید به عنوان رنگ اصلی همراه با رنگ های خاکستری یا خاکستری روشن، سبز یشمی یا آبی آسمانی در نقاشی آن ها به کار برده می شد. این رنگ ها با رنگ های ملایم مثل سفیدهای بتونه و رنگهای زرد آلاسکلایی روی دیوارها، اثاثیه و پارتیشن ترکیب می شد.

شیکرها، اعضای فرقه اشتراکی در قرن ۱۹ میلادی به رنگی آبی موسوم به آبی بهشتی علاقه داشتند. آن را کمکی برای تفکر و دعا و نیز یادآور خلوص معنوی شان می دانستند. این آبی سیر از قدیم روی اشیا و جزئیات کوچکتر اتاق مانند دکور و پارتیشن به کار می رفت تا بدون غلبه زیاد تاکید لازم را بر آن ها ایجاد کند. این رنگ تقریبا در انتهای مخالف طیف در مقابل  رنگ آبی قرار دارد که معمولاً از آن به عنوان نقطه مقابل خاکستری نقره ای شکلاتی تیره یا نقره ای استفاده می کنند و نشان می دهد که سرد بودن رنگ های آبی سیر و روشن چندان پایدار نیست. اگر آبی در ترکیب درستی قرار گیرد و با توجه لازم مورد استفاده باشد، به رنگ گرم و همیشگی تبدیل می شود که در زمان محدود نمی شود.

رنگهای سیر مثل نیلی، آبی پر رنگ، زمره کبود تیره نوک مدادی برای ساختن فضای تیره مناسب اند. در همین حال رنگ های روشن آبی آسمانی پوست تخم مرغی، خاکستری پوست کبوتر و سبز مایل به خاکستری به طور مبهمی سحرانگیز و طریف و بی رقب اند. اغلب مردو به طور خودکار آبی ها و سبزها را با رنگهای سیر مدیترانه ای و تند یکسان می دانند اما این رنگ ها به همان اندازه موفق ولی بسیار آرامش بخش تر هستن و اگر از طرف روشن طیف انتخاب شوند، ظریف و مهار شده خواهند بود. طراحی دکور با رنگهای دریایی ممکن است به ترکیب تند آبی ملوانی با سفید و یا آبی آسمانی با سفید منجر شود که رنگ چندان خاصی نیست. در عین حال اگر شما ترکیب رنگ ساحلی خود را با دقت انجام دهید به ترکیب مفرحی در پارتیشن می رسید، به طوری که ظرافت های خاص ناشی از بافت و جنس شن، ماسه، دریا، آسمان و پوشش گیاهی را نشان دهد.

همچنان از ویه مبتنی بر توجه با بافت و رنگ پیروی کنید. از کنف روی پرده ها و کف استفاده کنید. موکت های ضخیم از الیاف آگاو و نیز طناب را مورد استفاده قرار دهید و پارچه کنفی – بافت محبوب همه دکوراتورها – را روی پارتیشن، دیوارها، اسباب و کف به کار ببرید. در جاهای دیگر، مثلاً روی پارتیشن و دیوارها هم از رنگهای نسبتاً غمگین مثل خاکستری – سبز،  خاکستری – آبی و خاکستری پر کبوتر استفاده کنید تا فضای سحرآمیز و چشمگیری را در اتاق به وجود آورید.

رنگ های دریایی در ترکیب آسمان های آبی دریاهای خاکستری و گیاهان ماسه ای رنگ به هم می رسند و جسارت و صداقت را در نظر می آورند.

پارتیشن اداری-پارتیشن دوجداره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی